شناسه خبر : 10178

برف سنگین گیلان خسارت‌های میلیاردی به چند کارخانه و مرغداری وارد کرد

برف سنگین گیلان خسارت‌های میلیاردی به چند کارخانه و مرغداری وارد کرد

رییس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه‌‌ای استان گیلان، تعداد پرونده‌های تشکیل شده ناشی از خسارت برف در شرکت‌های بیمه‌ای را بیش از ۵ هزار پرونده دانست.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، بارش شدید برف که از شامگاه بیستم بهمن در استان گیلان آغاز شد و چند روزی ادامه داشت، خسارت های سنگینی به برخی مردم گیلان وارد کرد و موجب قطعی آب و برق بسیاری از مناطق روستایی و شهری در شهرستان های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده های روستایی شد.

حجت اله فلکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار چابک‌آنلاین، بیان کرد: تعدادی از پرونده های تشکیل شده در خصوص بارش برف دارای خسارت های سنگین میلیارد تومانی هستند که به چند کارخانه و مرغداری وارد شده است.

وی، با اشاره به حضور فعال شرکت های بیمه ای در حادثه برف اخیر، گفت: شرکت بیمه ایران در یک بازه زمانی 8 تا 10 روزه بیش از 3000پرونده خسارت تشکیل داد و با توجه به بازخوردی که از بیمه گذاران دریافت شدبه نظر می رسد که رضایتمندی حاصل شده است.

مدیرکل بیمه ایران در استان گیلان با تاکید بر اینکه "تلاش براین است که تا قبل از شروع سال نو همه خسارت ها پرداخت شود،افزود: در حال حاضر بیشتر بازدیدها انجام شده چراکه بازدیدها همزمان با تشکیل پرونده ها شروع شد و تا کنون خسارت حدود 900 پرونده پرداخت شده است.

فلکیان عنوان کرد: علیرغم اینکه در بیمه نامه ها پیش بینی شده که از زمان حادثه حداکثر ظرف 5 روز بیمه گذار باید اعلام خسارت کند، اما هنوز این موضوع باز گذاشته شده وهمچنان مردم مراجعه می کنند و در حال حاضر روزانه بین 30 تا 50 پرونده اعلام خسارت تشکیل می شود.

وی اذعان داشت: پس از بروز خسارت های این چنینی ضریب نفوذ بیمه افزایش پیدا می کند.

مدیرکل بیمه ایران در استان گیلان در پاسخ به این پرسش که" با توجه شیوع ویروس کرونا در کشور و تحت پوشش قرار گرفتن این بیماری در بیمه نامه های زندگی بیمه ایران، آیا اعلام خسارت در این خصوص در استان گیلان داشته اید؟" گفت: تا کنون رجوع و اعلام خسارتی در خصوص کرونا نداشته ایم.

ارسال نظر