شناسه خبر : 10175

سالانه میلیاردها تومان بیمه بیکاری‌ به بیکاران در آذربایجان‌غربی‌ پرداخت می‌شود

سالانه میلیاردها تومان بیمه بیکاری‌ به بیکاران در آذربایجان‌غربی‌ پرداخت می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ آذربایجان‌غربی‌ با اشاره به‌ اینکه شرایط ویژه‌ای‌ برای‌ برقراری‌ بیمه بیکاری‌ وجود دارد که باید مدنظر شهروندان قرار گیرد، گفت: امسال در راستای کاهش مشکلات افرادی که به صورت غیرارادی، بیکار شده‌اند، بیمه بیکاری پنج‌هزار و ۶۰۰ نفر در استان برقرار شده‌ است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا نقی‌زاده افزود: طی سال جاری همچنین ۶۷۰  بیکار به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی معرفی شده و در حال کسب آموزش های مرتبط هستند.

وی اضافه کرد: افزایش ۸۵ درصدی صرفه‌جویی در صندوق بیمه بیکاری طی سال جاری و تحقق ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی شاخص‌های حوزه بیمه بیکاری از جمله موفقیت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شرایط ویژه‌ای برای برقراری بیمه بیکاری وجود دارد که باید مدنظر شهروندان قرار گیرد، گفت: اعلام بیکاری طی کمتر از یک ماه و پرداخت حداقل ۶ ماه حق بیمه از جمله این شرایط است.

وی‌ بیان کرد: همه مشمولان قانون کار و کار کشاورزی‌ که مشمول قانون تامین اجتماعی‌هستند، مشمول قانون بیمه بیکاری‌ می‌شوند ولی‌ باید حق بیمه بیکاری‌ آنان به میزان سه درصد مزد، توسط کارفرما پرداخت ‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: بیمه بیکاری، حمایتی‌ اجتماعی‌ است و این مقرری‌ به بیمه‌شدگانی‌ که بدون اراده بیکار شده و آماده کار هستند، پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا، بیمه بیکاری‌ به تناسب تعداد ماه‌های‌ استخدام، متاهل و مجرد بودن به بیکاران پرداخت می‌شود.

سالانه میلیاردها تومان بیمه بیکاری‌ به بیکاران در آذربایجان‌غربی‌ پرداخت می‌شود.

ارسال نظر