شناسه خبر : 10157

تأخیر شرکت بیمه‌ای در پرداخت دیه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی قابل قبول نیست

تأخیر شرکت بیمه‌ای در پرداخت دیه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی قابل قبول نیست

در پی صدور دستور ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با ورود مدعی‌العموم به موضوع و تعیین ضرب‌العجل برای شرکت بیمه، مبلغ دیه حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان هرمزگانی وصول و آماده پرداخت شد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از میزان، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با صدور دستور ویژه‌ای خطاب به مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از وی خواست به منظور تسریع در پرداخت دیه حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی تمهیدات لازم را اتخاذ و اقدامات قانونی را انجام دهد.

وی در متن این دستور با اشاره به اینکه تأخیر به وجود آمده در پرداخت دیه این دانش آموزان از سوی شرکت بیمه مربوطه به هیچ وجه قابل قبول نبوده و موجب تألم خاطر مضاعف برای خانواده‌های جانباختگان این سانحه اندوه بار شده است، از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان خواست با ورود به موضوع، شرایط تسریع در پرداخت خسارات را فراهم سازد.

مجتبی قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان اظهار داشت: با صدور دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستانی مرکز استان ضمن دعوت از مدیر نمایندگی شرکت بیمه مربوطه و بررسی شرح عملکرد و اقدامات به عمل آمده به منظور احقاق حقوق عامه ضمن تعیین ضرب الاجل یک هفته‌ای، پرداخت دیه دانش آموزان هرمزگانی را خواستار شد.

وی یادآور شد: به دستور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، پرونده فوت شدگان به صورت فوق العاده پیگیری و در این راستا دیه ۹ دانش آموز جان باخته به حساب سپرده منتقل شد تا مبلغ موردنظر به حساب اولیای این عزیزان واریز شود.

در اولین ساعات بامداد روز جمعه ۱۰ شهریورماه ۱۳۹۶، اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در مسیر بازگشت از اردوی علمی واژگون شد که وقوع این حادثه در محور بندرعباس-داراب منجر به جان باختن ۹ نفر و مصدومیت ۳۳ تن دیگر شد.

ارسال نظر