شناسه خبر : 10149

بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به سیل‌زدگان گلستانی تسویه شد

بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به سیل‌زدگان گلستانی تسویه شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی گلستان گفت که این صندوق با پرداخت ۸۴ میلیارد ریال غرامت به بیمه‌شدگان خسارت دیده از سیل ابتدای سال در قالب هزار و ۳۰۰ پرونده، هیچ بدهی به کشاورزان ندارد.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا،امیر محتشم امیری اظهار داشت: این مبالغ به عنوان غرامت بخش های طیور، زراعت و دام به بهره برداران پرداخت شد.

وی استقبال از بیمه محصولات کشاورزی در استان از سوی بهره برداران را مطلوب دانست و گفت: در بخش زراعت تعهد امسال این صندوق در گلستان پوشش ۲۰۷ هزار هکتار بوده که در کشت پاییزه این سهمیه تکمیل و ۱۷ هزار هکتار به آن افزوده شد.

وی همچنین از سرمایه گذاری در پوشش بیمه جوجه یک روزه برای پرورش در مرغداری ها و کسب جایگاه دوم کشوری در پوشش بیمه طیور خبر داد و افزود: تاکنون حدود ۴۵ درصد تعهد ۸۷ میلیون قطعه جوجه از سوی صاحبان مرغداری های گلستان برای پرورش، زیر پوشش بیمه قرار گرفته است.

محتشم امیری به پوشش بیمه مراتع استان در سطح ۳۷۷ هزار هکتار در برابر حوادث طبیعی از جمله خشکسالی اشاره کرد و افزود: سال قبل ۲۸۴ هزار هکتار از مراتع استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی استان قرار گرفته بود.

وی ارایه خدمات بیمه به باغ ها را از دیگر خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در گلستان برشمرد و گفت: امسال تعهد پوشش بیمه در حوزه باغبانی ۵۰۰ هکتار است که تاکنون 2 هزار و ۱۰۰ هکتار از باغ های استان شامل هلو، شلیل، مرکبات و زیتون و گیاهان دارویی به ویژه زیره زیر پوشش قرار گرفته اند.

محتشم امیری اضافه کرد: این صندوق ۴۳ نوع محصول تولیدی را در حوزه های زراعت، دام و طیور، باغبانی، مرتع و شیلات و آبزیان با تعیین ۶۰۰ تعرفه بیمه ای زیر پوشش قرار می دهد که تاکنون ۷۵ درصد از ۱۹۲ میلیارد ریال تعهد مالی سال جاری این مدیریت در گلستان عملیاتی شده است.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت و جای دادن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد و در تولید محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است.

بخش کشاورزی گلستان ۲۱۴ هزار خانوار بهره بردار معادل ۳۸ درصد اشتغال خالص استان را به خود اختصاص داده است.

تولید کشاورزی گلستان به ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تن در سال رسیده و در تولید ۱۵ رقم محصول کشاورزی رتبه های اول تا ششم کشور را دارد.

ارسال نظر