شناسه خبر : 10134

رئیس کل بیمه مرکزی:

راه‌اندازی داشبورد مدیریتی بیمه‌ای برای استان‌ها ضروری است

راه‌اندازی داشبورد مدیریتی بیمه‌ای برای استان‌ها ضروری است

میزان توسعه یافتگی استان های کشور با فرهنگسازی در حوزه بیمه افزایش ضریب نفوذ آن، ارتباط تنگاتنگی دارد.

به گزارش چابک‌آنلاین، غلامرضا سلیمانی که در نشست شورای هماهنگی شرکت های بیمه استان سیستان و بلوچستان سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: ظرفیت های بالقوه برای حضور تمامی شرکت‌های بیمه در این استان وجود دارد که باید توسط نیروهای خلاق و خوش‌فکر صنعت بیمه، فعال شود.
رئیس کل بیمه مرکزی نسبت به حضور رییس شورای هماهنگی استان ها در شوراهای سطح استان تاکید کرد و افزود: ضریب نفوذ بیمه در استان سیستان و بلوچستان وضعیت چندان رضایت‌بخشی ندارد و باید با طراحی محصولات بیمه ای متناسب با قومیت ها و فضای مذهبی، مردم را از قابلیت ها و مزایای صنعت بیمه مطلع کنیم.
وی بازدید از مناطق سیل زده را از اهداف مهم سفر خود به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد و افزود: همدلی و همراهی شرکت‌های بیمه و سرعت در فرایند پرداخت خسارات وارده به بیمه گذاران سیل اخیر می‌تواند یکی از ابزارهای فرهنگ سازانه و توسعه محور به شمار رود.
رئیس شورای عالی بیمه با تشریح فضای کسب و کار اقتصادی و وضعیت کلی صنعت بیمه در بازارهای پولی و مالی، بر ضرورت شفافیت در صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: گزارش گیری عملکردهای صنعت بیمه باید در سطح استانها فعال شود؛ زیرا راه اندازی داشبوردهای مدیریتی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها تأثیر مهمی دارد.
سلیمانی از ضریب ۸۹ درصدی خسارات بیمه ای در کشور خبر داد و افزود: در صورت فعال سازی ظرفیت های صنعت بیمه و طراحی و ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای بیمه گذاران به توانگری شرکت های بیمه آسیبی وارد نخواهد شد.
رئیس کل بیمه مرکزی در پایان از شرکتهای بیمه خواست تا با تعامل هر چه بیشتر مشکلات موجود را برطرف کنند.
وی در همین راستا خاطر نشان کرد: ایجاد کنسرسیوم های بیمه‌ای به معنای کاهش فضای رقابتی نیست بلکه ضمن سودآوری برای شرکت های بیمه، از نرخ شکنی های غیرفنی نیز پیشگیری می کند.
گفتنی است در این نشست سید محمد کریمی _دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران_ و اعضای شورای هماهنگی بیمه استان سیستان و بلوچستان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال نظر