شناسه خبر : 10127

وزیر اقتصاد در مراسم رونمایی از دستاوردهای نوین بانک ملی ایران:

رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری‌های اقتصادی و سایر امور جاری، ایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طریق هوشمند سازی اقتصاد بوده است

رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری‌های اقتصادی و سایر امور جاری، ایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طریق هوشمند سازی اقتصاد بوده است

وزیر اقتصاد طی سخنانی در مراسم رونمایی از دستاورد های نوین بانک ملی ایران (همایش ملی شوی سه)، طی سخنانی اظهار داشت: رویکرد محوری یکسال اخیر وزارت اقتصاد در موازات سیاستگذاری های اقتصادی و سایر امور جاری، ایجاد فرصت طراحی و اقدام برای تحول در اقتصاد ایران از طریق هوشمند سازی اقتصاد بوده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از شادا، فرهاد دژپسند در این مراسم با تقدیر از تلاش های بعمل آمده توسط بانک ملی ایران در ارایه دستاوردهای فناورانه خود به نظام بانکی کشور در رویداد «ملی شو۳» اظهار داشت:

با تکیه بر داشته های کشور از جمله موقعیت جغرافیایی، تنوع آب و هوایی، جاذبه های فرهنگی و تاریخی، نفت و گاز و سایر منابع و معادن، دسترسی به آبهای آزاد، دسترسی به بازار های منطقه که هر یک به نوبه خود فرصت ساز هستند و با بکارگیری سرمایه انسانی و فارغ التحصیلان با کیفیت بالای دانشگاهی که یک مزیت محسوب می شود، می توان اقتصاد هوشمند را برپا کرد و شاخص های اقتصادی کشور را ارتقاء داد.

وی گفت: در شرایط کنونی برای تحول اقتصاد ایران علاوه بر تحول فکری، باید با اراده قوی، نرخ بهره برداری از ظرفیت ها را با بکارگیری فناوری های نوین ارتقاء داد.

دژپسند افزود: با گذر از ساختار سنتی و با درون زا نمودن قدرت جذب فناوری یعنی با دانش بنیان کردن اقتصاد باید از منابع و ظرفیت های اقتصاد به بهترین نحو و با بالاترین بهره وری استفاده کرد و این بدان معنی است که جذب و هدایت فناوری های نو، باید در محیط دانش بنیان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: انتظار نداریم بانک ها، مسئولیت گذار اقتصاد ایران از اقتصاد سنتی به اقتصاد هوشمند را بر عهده بگیرند اما می توانند با هوشمند سازی نظام تامین مالی اقتصاد به عنوان یک اهرم قوی عمل کنند.

وی تاکید کرد: برای اینکه از نظر اقتصادی در منطقه سرآمد باشیم، باید مسیر اقتصاد هوشمند را با سرعت بیشتری طی کنیم، اظهار داشت: اقتصاد هوشمند نیاز به نظام تأمین مالی هوشمند دارد ، لذا در این فرایند تحولی، بانک ها باید پیش قدم باشند و آنچه از بانک ها و بویژه بانک ملی انتظار است، پیشرو بودن و الگو شدن در هوشمند سازی نظام تأمین مالی اقتصاد کشور است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات انجام شده ، با هوشمند سازی ، ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه های بانکداری و ۱۳ درصد هزینه های خلق محصولات مالی جدید کاهش می یابد و در مقابل بانک های بهره مند از نظام هوشمند با رشد ۱۷ درصدی درآمد مواجه خواهند شد، اظهار داشت: شرایط فعلی اقتصاد ایران و همچنین سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بر تحقق این امر تاکید دارد.

گفتنی است در همایش ملی شوی ۳ بانک ملی ایران که با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد، از سه طرح و سامانه "هپ"، "نئو بام" و "نشان پرداخت" (به عنوان نخستین بانک دیجیتال ایران)، در عرصه بانکداری دیجیتال رونمایی شد.

ارسال نظر