شناسه خبر : 10122

۴ هزار فاروجی فاقد بیمه اجتماعی روستایی هستند

4 هزار فاروجی فاقد بیمه اجتماعی روستایی هستند

مدیر جهادکشاورزی فاروج گفت: ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرستان مشمول طرح صندوق بیمه روستایی و عشایری هستند که تاکنون ۶۰ درصد آنها زیر چتر بیمه قرار گرفته‌اند.

‌به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، مهران حیاتی اظهار داشت: هشت کارگزار در سطح روستاهای مایوان، چری، مرغزار، و شهرهای تیتکانلو و فاروج در تلاش برای زیر پوشش قرار دادن همه مشمولان این طرح هستند.

وی بر مشارکت دستگاه های شهرستان  و دهیاری ها برای جذب مشمولان به این طرح اشاره کرد و گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر، کار تامین آتیه و بیمه بازنشستگی، از کار افتادگی و پرداخت مستمری ناشی از فوت روستاییان و عشایر را مطابق نظام جامع تامین اجتماعی بر عهده دارد.

حیاتی بیان داشت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با کمک ۲ برابری از سوی دولت موجب شده تا قشر کم درآمد جامعه که بار تولید را به دوش دارند راحت‌تر بتوانند بیمه شوند و در آینده از مزایایی بازنشستگی برخوردار شده و از لحاظ اقتصادی احساس آرامش داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیمه روستاییان و عشایر در کاهش مهاجرت و ایجاد عدالت اجتماعی تاثیرگذار است افزود: ویژگی های صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری را پراخت دو برابر سهم بیمه شده توسط دولت، امکان نقل و انتقال سوابق بیمه شده و دریافت مستمری پیری پس از ۱۵ سال پراخت حق بیمه و داشتن سن ۶۵ سالن سن است.

حیاتی گفت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر این فرصت را برای تمام افراد بالای ۱۸ سال و زیر ۵۰ سال در روستاها فراهم کرده تا بتوانند از یک حقوق مستمری و ماهیانه در زمان بازنشستگی، فوت سرپرست یا از کارافتادگی کلی بهره‌مند شوند.

شهرستان ۵۲ هزار نفری فاروج ۸۳ روستا و آبادی دارد که حدود ۷۰درصد آنها در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی همه آحاد مردم باید تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، شاخص پوشش بیمه روستایی و عشایری خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفری ۲۷ درصد است که ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

ارسال نظر