۴۰ هزار راننده وانت‌بار و پیک موتوری فاقد بیمه هستند

40 هزار راننده وانت‌بار و پیک موتوری فاقد بیمه هستند

رئیس و عضوهیات مدیره اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران، یکی از عمده‌ترین مشکلات اعضای صنف متبوع خود را فقدان بیمه عنوان و اظهار کرد که با وجود نامه‌نگاری‌های بسیار هیچ پاسخ مثبتی در این زمینه دریافت نکرده‌اند.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، داوود محمدی در گفت و گو با خبرنگار چابک‌آنلاین، گفت: مساله بیمه رانندگان درون شهری مصوب سال 1389هیات دولت و مجلس است و در بیست و یکمین جلسه تنظیم بازار هم دستور بررسی بیمه این قشر از سوی استاندار تهران به سازمان تامین اجتماعی داده شده است.

 وی ادامه داد: با این وجود هنوز از سازمان تامین اجتماعی جواب درستی در این زمینه دریافت نشده که گویا به دلیل بدهی دولت به این سازمان، بیمه این بخش را فعال نمی کنند.

رئیس اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران تاکید کرد: دلیلی که سازمان تامین اجتماعی برای قطع بیمه این صنف بیان می کند کارشناسی شده نیست زیرا نمی توان بیمه یک قشر را فقط به دلیل بدهی یک بخش دیگر قطع کرد و چیزی در حدود 150 هزار راننده را بیمه نکرد.

محمدی گفت: آخرین تصمیماتی که سازمان تامین اجتماعی در مورد رانندگان فاقد بیمه به اتحادیه اعلام کرده بیمه کردن رانندگان با نرخ ۲۷ درصد یعنی مبلغ ۴۷۰ هزار تومان است که فرقی با بیمه اختیاری نداشته و رانندگان با این نرخ همه جا می توانند خود را بیمه کنند اما باید توجه داشت که پرداخت این مبلغ برای رانندگان که قشر ضعیف جامعه هستند دشوار است.

وی با بیان اینکه" رانندگان از کوچکترین حقوق شهروندی برخوردار نیستند" افزود: پس از مساله بنزین، تامین اجتماعی در صدر مشکلات همه رانندگان است.

محمدی بیان کرد: در رابطه با مشکلات صنف وانت بار و پیک موتوری، در مدت 16 ماه گذشته حدود 400 نامه به بخش های مختلف ارسال شد که هیچ جواب مثبتی در رابطه با آنها داده نشده است.

وی با بکر دانستن بازار بیمه این اتحادیه برای شرکت های بیمه ای بازرگانی گفت: اگر هر سازمان یا نهادی بخواهد در این صنف سرمایه گذاری کند به طور یقین سود دهی خوبی خواهد داشت.

رئیس اتحادیه صنف وانت بار و پیک موتوری تهران با بیان اینکه "بخش بازاریابی شرکت های بیمه ای  موفق عمل نمی کنند" عنوان کرد: فضایی در اتحادیه و 40 هزار بیمه گذار در اختیار سازمان بیمه گری که ورود کند قرار می دهیم منتهی با توجه به تعداد اعضایی که همیشه هم وجود دارند بهتر است که شرایطی مانند پرداخت اقساطی را برای این قشر در نظر بگیرند.

محمدی خاطر نشان کرد: این اتحادیه با توجه به شرایط بکری که دارد هر شرایط مناسب در هر رابطه بیمه ای را پذیرا است.

ارسال نظر