شناسه خبر : 10098

روستاییان گیلان تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث می‌شوند

روستاییان گیلان تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث می‌شوند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: با اهتمام دفتر امور روستایی استانداری و برگزاری جلسات متعدد، قرار دادی با یکی از بیمه‌ها تنظیم کردیم که بر اساس آن روستاییان با پرداخت ۵۳ هزار تومان تا سقف ۳۵ میلیون تومان بیمه حوادث می‌شوند.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، یاور پیر اعلایی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت اظهار داشت : همچنین  بیمه تکمیلی  و بیمه مسئولیت دهیاران را انجام داده ایم .

 وی گیلان را دارای  دو هزار و ۶۰۰  روستا و یک هزار و ۸۰۰ دهیار عنوان و تصریح  کرد: با ارزیابی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری،دهیاری  سقالکسار رتبه اول دهیاری های کشور را کسب کرده است.

 وی  دهیاران را نوک پیکان مقابله با بحران برف در روستاها خواند و گفت: دهیاران در حوزه روستایی  بسیار کمک کردند که جای قدر دانی از آنها دارد.

نمایشگاه توانمندی های روستایی گیلان  ۱۰ روز دیگر در نمایشگاه بین المللی گیلان

پیر اعلایی بیان کرد:  برای نخستین بار با اهتمام این دفتر نمایشگاه توانمندی های روستایی گیلان  از ۱۳ تا ۱۶ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی گیلان در رشت   برگزار می شود .

وی تعداد غرفه های پیش بینی شده در این نمایشگاه را ۳۰۰  غرفه عنوان و بیان کرد: برای هر شهرستان جهت شرکت در نمایشگاه دو غرفه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه  گیلان سرآمد  آیین های بومی و محلی  است ، گفت: در این نمایشگاه برنامه های خاصی همچون موسیقی محلی استان برگزار خواهد شد.

حسابرسی دهیاران گیلان  پس از ۱۲ سال انجام می شود

پیر اعلایی  گفت: بعد از سال  ۸۶  ( پس از ۱۲ سال) برای نخستین بار حسابرسی های دهیاری ها در حال انجام است.

وی افزود: حسابرسی یکی از ارکان دستگاههای دولتی است  که حسابرسی برای دهیاران برای سال های  ۹۶ و ۹۷ در حال انجام است .

 یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف ساختمانی در روستاهای گیلان رسیدگی شد

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان یاداور شد: از ابتدای امسال تا کنون ؛  یک هزار و ۷۰۰ پرونده تخلف ساختمانی  در روستاها رسیدگی شده است.

پیر اعلایی افزود: بدلیل نظارت بیشتر در سالجاری  این تعداد پرونده نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

 گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت دارای حدود دو هزار و ۶۰۰ روستا با ۹۲۷ هزار نفر جمعیت  است.

ارسال نظر