شناسه خبر : 10049

شورای نگهبان به طرح استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی ایراد گرفت

شورای نگهبان به طرح استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی ایراد گرفت

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در خصوص موضوع استخدام کارگزارن بیمه کشاورزی به خبرنگار چابک‌آنلاین گفت: این مساله‌ای است که توسط کارگزارن و نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود و چند مرحله در صحن مجلس تصویب شده است که در شورای نگهبان مورد ایراد قرار گرفته است.

چابک‌آنلاین، زهرا نامداری، محمد ابراهیم حسن نژاد تصریح کرد: نظراتی که شورای نگهبان در خصوص طرح استخدام کارگزاران بیمه ای داشته است را مجلس اصلاح کرده و به شورای نگهبان فرستاده است که اگر مورد تصویب شورای نگهبان قرار بگیرد تعدادی از این کارگزارن براساس آن چیزی که در قانون پیش بینی شده کارمندان دولت و بیمه خواهند شد.

وی با بیان اینکه " این صندوق درسال زراعی گذشته چند مبادله و تفاهم نامه با شرکت های بیمه‌‌ی خصوصی داشته است." گفت: تلاش بر این است که با ایجاد تغییراتی در ساختار بیمه کشاورزی، بیمه های خصوصی در بخش هایی از بیمه کشاورزی که امکان آن وجود دارد ورود کنند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: لازمه ورود بخش خصوصی صنعت بیمه در بیمه های کشاورزی این است که بتوانیم اعضای مجمع و ضوابط و مقرارات را محیا کنیم که به شکل محدود در سال گذشته با تعدادی از بیمه های خصوصی تبادلاتی انجام شد تا به مروز با بیمه های کشاورزی آشنا شوند.

وی گفت" شرکت های بیمه ایران، آسیا و البرزتا کنون در بخش بیمه های کشاورزی ورود پیدا کرده اند، البته شرکت بیمه ایران در بخش بیمه آبزیان چند مورد را بیمه کرد اما مدتی است که از این موضوع کنار کشیده است.

ارسال نظر