اختصاصی چابک‌آنلاین

شرکت‌های بیمه‌ای پورتوریکو ۱.۶ میلیارد دلار به مردم بدهکارند

شرکت‌های بیمه‌ای پورتوریکو 1.6 میلیارد دلار به مردم بدهکارند

پس از فجایع طبیعی، اهالی پورتوریکو هنوز ۱.۶ میلیارد دلار از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند.

چابک‌آنلاین، رژین میدانی، ساکنین پورتو ریکو عقیده دارندکه تمام مطالبات آنها از شرکت‌های بیمه ای برباد رفته و آنها به جای دریافت خسارت اصلی تنها میزان ناچیزی از آن را دریافت کرده اند.

زمانی که درشهر ساحلی آگوادیلا زمین به لرزه درآمد و مردم مجبور شدند تا به سوی ارتفاعات بالاتری حرکت کنند، مردم این منطقه تنها یک راه حل داشتند و آن هم این بود که در سوت های خود بدمند!

آگوادیلا یکی از چندین شهر این جزیره است که با وجود صدها زمین لرزه هولناک، آژیر اضطراری ندارد.

این آژیرها در سال 2017 در جریان طوفان ماریا نابود شدند و بیمه گران هنوز مطالبات طولانی مدت مردم این منطقه را پرداخت نکرده اند تا شهر امکان نصب تجهیزات جدید اضطراری را داشته باشد.

بیش از دو سال پس از طوفان ماریا، خسارت وارد آمده به ساختمان های عمومی، خانه ها، جاده ها، تیرهای چراغ برق و سایر زیرساخت ها باعث به وجود آمدن تقریبا 1.6 میلیارد دلار مطالبات بیمه ای شده است.

از طرفی دیگر، تجهیزات اورژانس ها، استادیوم ها، زمین های بسکتبال، مراکز همایش و سایر دارایی های دولت در اطراف این جزیره هنوز منتظر تعمیر شدن هستند چرا که شرکت های بیمه ای خصوصی مطالبات را پرداخت نکرده اند.

طوفان ماریا سبب آشکار شدن نقایص مهمی در روند بهبودی پس از فجایع پورتوریکو شد که مهم ترین آن، کمبود بودجه بیمه گران خصوصی است که از طرفی هم مشمول مقررات اندکی می شوند.

در حالی که انگشت اتهام به سمت دولت فدرال به دلیل عدم ارائه به موقع امداد رسانی در برابر بلایای طبیعی گرفته شده است، توجهات کمتری به سمت شرکت های بیمه ای خصوصی که مسئولیت پیمانکاری برای کمک به مشتریانی که حق بیمه پرداخت کرده بودند، متمرکز شده است.

دو شرکت بیمه ای پس از طوفان ماریا تجارت خود را تعطیل کردند و بسیاری از شرکت هایی که ورشکسته نشدند، مطالبات بسیار اندکی را پرداختند و در بسیاری موارد، حق بیمه ها را دو برابر کردند.

ارسال نظر