تصادفات ساختگی در خراسان شمالی ۱۲.۵درصد افزایش یافت

تصادفات ساختگی در خراسان شمالی ۱۲.۵درصد افزایش یافت

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: ۹تصادف ساختگی در این استان در یکسال گذشته کشف شد که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن ۱۲.۵درصد بیشتر شده است.

به گزارش چابک‌آنلاین به نقل از ایرنا، بابک سلحشور روز دوشنبه به مناسبت هفته قوه قضائیه به روند رو به افزایش تصادف‌های ساختگی این استان، با هدف دریافت پول از شرکت‌های بیمه اشاره و اظهار داشت: در سال ۹۶ نیز هشت فقره تصادف ساختگی در این استان گزارش شده بود.

وی افزود: با توجه به هوشیاری نیروها و کارشناسان این اداره کل چندین مورد از این قبیل هم کشف و به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: در تصادف‌های ساختگی افراد با استفاده از خودروهای فرسوده و یا تصادفی، به نوعی صحنه سازی کرده و با فریب بیمه‌ها، از آنان مبالغ هنگفتی را به عنوان غرامت دریافت می‌کنند.

سلحشور، خواستار توجه بیشتر مسئولان شرکت‌های بیمه و نیز پلیس راه به نقطه نظرات کارشناسان پزشکی قانونی برای تشخیص تصادف‌های مشکوک شد و افزود: بیشتر تصادفات ساختگی مربوط به شهروندان دیگر استان‌ها است که در این استان اقدام به صحنه سازی می‌کنند و با توجه به اینکه روند اداری تصادفات جاده‌ای آسان سازی شده تا افرادی که دچار حادثه می‌شوند در استان‌های دیگر با مشکلات مختلف از جمله روند سخت اداری مواجه نشوند، از این ماجرا سو استفاده می‌کنند.

وی گفت: این افراد با نامه‌ای که از پزشکی قانونی دریافت کرده‌اند در شهر خود برای دریافت غرامت بیمه اقدام می‌کنند که در این شرایط سخت گیری زیادی از صحنه تصادف و سایر موارد انجام نمی‌شود زیرا که تصادف در منطقه‌ای دیگر روی داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی گفت: در مدت یکسال ۲۶ هزار و ۷۷۹ مورد پرونده به این اداره کل ارجاع شده است که شامل کمیسیون‌ها، معاینات سرپایی، آزمایش‌ها و اجساد بوده است.

سلحشور افزود: این اداره کل علیرغم پرونده‌های زیاد تشکیل شده با کمبود شدید نیرو مواجه است و هم اکنون ۸۰ درصد پست‌های این استان خالی است که بشترین کمبود مربوط به بخش‌های تخصصی است.

استان خراسان شمالی با افزون بر پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی در حد فاصل استان‌های شمالی به مشهد مقدس واقع است.
براساس آمارها، سالانه ۲۰ میلیون زائر و مسافر از مسیرهای ارتباطی استان تردد می‌کنند.

ارسال نظر