نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است

نیمی از تصادفات منجر به فوت شهر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران است

معاون فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ: رفتار و تخلفات موتورسواران همواره دغدغه جدی پلیس بوده است.

به گزارش چابک آنلاین، سرهنگ علی همه خانی در خصوص تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار در پایتخت افزود: رفتار و تخلفات موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده است و همیشه ما با تخلفات موتورسواران مواجه بوده ایم.
وی بیان داشت: آمار و ارقام بالای تصادفات موتورسوارن پلیس را به این سمت برد که با اجرای طرح موتوریار از میزان تصادفات و جراحات این قشر کاسته شود.
سرهنگ همه خانی افزود: موتورسیکلت علاوه بر کشور ما در تمام دنیا به عنوان وسیله‌ای راحت برای حمل و نقل استفاده می‌گردد که در برخی جا‌ها برای ارتزاق نیز از آن استفاده می‌گردد و از آن برای درآوردن روزی استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: به همین خاطر و به علت اینکه از این وسیله به این نحو استفاده می‌گردد و از طرفی موتورسیکلت بیشترین آسیب را در بین کاربران ترافیک دارد و با کوچکترین حرکتی احتمال واژگونی و منجر به حادثه شود این موارد جز دغدغه‌های پلیس بوده و همیشه به این موضوع پرداخته است.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: با توجه به آمار و ارقام حوادث موتورسواران و با توجه به اینکه یک سری قوانین از قبل وجود دات مانند توقیف موتورسیکلت، پلیس راهور تهران بزرگ در یک اقدام ابتکاری به سمتی آمد که از مجازات‌های جایگزین استفاده نماید.
همه خانی بیان داشت: به این صورت که این طرح با همکاری مقامات محترم قضایی و شرکت‌های بیمه که در طرح موتوریار، موتوریار عزیز بیمه شدند تا مشکلی برای آن‌ها بوجود نیاید و همچنین با همکاری دستگاه‌های مربوطه مجازات‌های جایگزین برای موتورسواران متخلف اجرا گردید.
وی گفت: در این طرح بازآموزی قوانین وجود دارد و موتور سیکلت متخلفی که متوقف می‌گردد در خصوص تخلف پلیس وی را متوقف کرده و ابتدا به ساکن پلیسی که مسئول آموزش در آن محل است به موتوریار متوقف شده قوانین را آموزش داده و در ادامه با یک پوشش مناسب که از بقیه متمایز و مشخص باشد و با در دست داشتن راننده به عنوان موتوریار در کنار
پلیس قرار گرفته و خود وی که مرتکب تخلف شده به همنوعان خود به دیگر موتورسواران نیز همان آموزش‌ها را ارائه می‌دهد.
همه خانی گفت: موتوریار با توقف در آن مدت مشخص به فکر رفته و تخلف خود را مرور می‌کند که این تخلفات را انجام داده و پشیمانی از تخلف را در پی خواهد داشت.
وی افزود: پلیس راه و انتخاب دیگری نیز برای موتور سوار گذاشته است که هم می‌تواند موتور را به پارکینگ و جریمه دلالت داده و هم می‌تواند به سمت طرح موتوریار و در کنار پلیس قرار گرفتن را انتخاب نماید و یکی را می‌تواند انتخاب نماید که قطعا موتورسواران به سمت موضوع طرح موتوریار حرکت کرده و به عنوان موتوریار در کنار پلیس قرار خواهند گرفت که این همان استقبال از این طرح است.
همه خانی گفت: سال گذشته ۵۰ درصد تصادفات منجر به فوت در شهر تهران به موتورسیکلت سواران بازمی گشت که این آمار باعث شد که پلیس این طرح را اجرا نماید.
پلیس به موتورسوارن توصیه‌ای هم دارد و آن این است که موتورسوارن در بزرگراه‌ها حرکت و تردد نداشته باشند و این بخاطر آمار و ارقامی است که ۴۲ درصد تصادفات فوتی ما در شهر تهران در بزرگراه‌ها صورت می‌گیرد و این آمار و ارقام نشان دهنده آن است که می‌بایست تمام توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و حتما به آن‌ها توجه نماییم و به سمت طرح فرهنگی موتوریار برویم.
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ با سال ۱۳۹۹ به لطف خدا و اجرای طرح موتوریار ما در حدود ۴ نفرشاهد کاهش فوت شدگان موتورسیکلت در شهر تهران بوده ایم.

 

ارسال نظر