مجلس خسارت ۱۰۷ درصدی شرکت‌های بیمه را پیگیری خواهد کرد

مجلس خسارت 107 درصدی شرکت‌های بیمه را پیگیری خواهد کرد

محمد باقری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعریف شرکت های بیمه از نظر متضرر شدن به خاطر بیمه شخص ثالث باید مشخص شود گفت: باید دید که واقعاً شرکت های بیمه از این بابت ضرر کرده اند یا اینکه سودشان کمتر شده است؟!

به گزارش چابک آنلاین، وی افزایش نرخ دیه را غیرمنطقی دانست و افزود: اگرچه ارزش جان انسان بسیار بسیار بالاست اما با این وضعیت جامعه و سبد کالایی مردم این درصد از افزایش هم درست نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش نرخ دیه ساختار خاص خودش را دارد اما دستگاه هایی که نرخ دیه را مشخص می کنند باید توجه داشته باشند که با این کار آیا به مردم خدمت می کنند یا اینکه مردم با این نرخ متضرر می شوند؟!

باقری بر لزوم تجدیدنظر در تعیین نرخ دیه تأکید و اظهارکرد: نرخ دیه را مجلس تعیین نکرده اما دستگاه های ذیربط در این قضیه باید درمورد نرخ دیه تجدید نظر و بازنگری کنند.

این نماینده مجلس با اعلام اینکه مجلس موضوع خسارت 107 درصدی شرکت های بیمه را پیگیری خواهد کرد گفت: موضوع مهم تر بحث دیه است که باید بر مبنای علمی و دقیق تعیین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می توان از کشورهای موفق در حوزه بیمه الگو گیری کرد اظهار کرد: متاسفانه ما در قانونگذاری از تجربه های دنیا در این زمینه استفاده نکردیم.

 

ارسال نظر