تصادفات فوتی و جرحی ۳۵.۲ درصد کاهش یافت

تصادفات فوتی و جرحی 35.2 درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهور ناجا در مورد ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی اظهارکرد: در سال جاری تا امروز ۲۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و به مالکان آنها واگذار شده است و اجرای این طرح تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر، درباره سن فرسودگی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: سن فرسودگی برابر قانون است و هنگام ترخیص نیز ماموران و کارشناسان بر این موضوع و شرایط آلایندگی موتورسیکلت ها نظارت دارند.  

به گفته وی، از تاریخ ۱۸ آذر تا ۱۳ اسفند توقیف موتورسیکلت‌ها ۲۳ درصد کاهش یافته است.

هادیانفر به آمار تصادفات رانندگی نیز اشاره کرد و گفت: در مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خساراتی در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۵.۲ درصد کاهش داشته است، که بخشی از آن ناشی از کاهش سفرها در پی محدودیت‌های ایجاد شده بود و بخش دیگری از آن نیز در پی اقدامات و طرح‌های پلیس راهور بوده است.  

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، پلیس در کاهش آمار تصادفات سهمی ۱۹ درصدی داشته و مابقی این سهم مربوط به دیگر دستگاه‌ها است که برخی اقداماتی را انجام داده و برخی دیگر لازم است اقدامات خود را افزایش دهند.

هادیانفر به آمار شماره‌گذاری خودروها نیز اشاره کرد و افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته ۶.۶ درصد در خودروهای نوشماره و ۴.۳ درصد در بحث نقل و انتقال خودرو کاهش داشتیم.

۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است

رییس پلیس راهور ناجا در مورد خودروهای فرسوده نیز گفت: ۳۰ درصد کل ناوگان کشور فرسوده است که باید فکری جدی با مشارکت تمام دستگاه ها درمورد آن انجام شود.  

وی در پاسخ به پرسشی در مورد آمار صدور گواهینامه اظهار کرد: در این حوزه ۳۰ درصد افزایش داشتیم.  

هادیانفر درباره نظارت بر آموزشگاه‌ها رانندگی نیز گفت: پلیس راهور بر این آموزشگاه‌ها نظارت جدی داشته به طوری که امسال ۹۳ مجوز مدیریت و ۴۴۳ مجوز مربی‌گری آموزشگاه‌های رانندگی ابطال شد.  ۱۰۴ آموزشگاه جدید نیز  در سطح کشور مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی از افزایش ساعت کاری مراکز تعویض پلاک و شماره گذاری خبر داد و افزود: تا پایان سال، ساعات کاری واحدهای شماره‌گذاری و تعویض پلاک تا ساعت ۱۷ خواهد بود و  حتی روز پنجشنبه آخر سال نیز تا ساعت ۱۷ خدمات به هموطنان ارائه خواهد شد. البته باید حتما نوبت اینترنتی برای مراجعه به این مراکز دریافت شود.

 هادیانفر درباره آمار جریمه‌های رانندگی نیز گفت: هدف پلیس جریمه نیست و اگر جریمه‌ای نیز صورت می‌گیرد، بحث بازدارندگی و پیشگیرانه آن مهم است. در مجموع در سال جاری ۹۹ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۶۷۷ اعمال قانون صورت گرفته است و گواهینامه ۷۸ هزار و ۵۳۹ نفر در آستانه ضبط شدن قرار دارد. حدود ۱۱ هزار گواهینامه نیز ضبط شده است.

 

ارسال نظر