خسارت‌های پرداختی حوادث سیل سریع و بدون طلبکاری از دولت بود

خسارت‌های پرداختی حوادث سیل سریع و بدون طلبکاری از دولت بود

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه صنعت بیمه خسارت‌های حوادث سیل ابتدای سال گذشته را خیلی سریع پرداخت کرد، گفت: شاید مبلغ خسارت‌ها به میزان پرداختی بانک‌ها نبود ولی این میزان پرداختی سریع، بدون طلبکاری از دولت و بلاعوض است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی امیری شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه در استان زنجان افزود: همانگونه که کد یکتا برای بیمه‌های شخص ثالث، صادر شده در حال برنامه‌ریزی برای در نظر گرفتن کد یکتا برای بیمه‌های غیرثالث نیز هستیم و در مرحله بعدی برای خسارت‌ها هم این کار را انجام می‌دهیم.

وی گفت: هدف اصلی در شورای هماهنگی بیمه‌ها، هم‌افزایی است تا شرکت‌ها بتوانند با ایجاد نرخ منطقی، بازار را توسعه دهند.

سلیمانی امیری اظهار داشت: وقتی وضعیت اقتصادی، نرخ مشارکت اقتصادی و حجم سرمایه‌گذاری در استان زنجان بسیار خوب است نقش بیمه نیز باید فعالتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: عدم همراهی رشد صنعتی با رشد بیمه‌ای، نیاز به بررسی دارد که به این منظور باید کمیته‌ای در شورا تشکیل شده و عوامل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در استان زنجان را بررسی کند.

رییس کل بیمه مرکزی گفت: ظرفیت‌های دست‌نخورده صنعت بیمه در استان زنجان در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی باید شناسایی و از آن‌ها برای افزایش ضریب نفوذ بیمه استفاده شود.

وی تصریح کرد: در فرهنگ‌سازی بیمه از فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده می‌کنیم و برنامه دوربرگردان در شبکه سه از محل منابع صندوق تامین خسارت‌های بدنی و بیمه مرکزی، تامین شده و پخش می‌شود.

سلیمانی امیری تاکید کرد: مرکز پژوهش‌های بیمه مرکزی باید علل بالا بودن فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی در استان زنجان را نیز بررسی کند.

به گزارش ایرنا، سال گذشته ۲۹۴ نفر در استان زنجان بر اثر تصادف کشته و ۶ هزار و ۳۲۸ نفر مصدوم شدند.

ارسال نظر