"شاهین" ۳۲ میلیارد تومان به شبکه برق سیستان بلوچستان خسارت زد

"شاهین"  ۳۲ میلیارد تومان به شبکه برق  سیستان بلوچستان خسارت زد

مدیرکل بحران وزارت نیرو گفت: متاسفانه ۳۲ میلیارد تومان به شبکه برق استان سیستان بلوچستان خسارت وارد شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مقیمی مدیرکل بحران وزارت نیرو، با اشاره به توفان حاره‌ای "شاهین" به سواحل جنوب شرقی کشور و آمادگی شرکت‌ها صنعت آب و برق مدیریت بحران‌های وزارت نیرو، گفت: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی مبنی بربارش‌های سنگین در مناطق جنوب کشور و همچنین با توجه به تجربیات مدیریت بحران ناشی از بارش‌های سنگین در سال‌های گذشته، اقدامات پیشگیرانه با تدوین سناریو‌های مختلف و ایجاد آمادگی لازم انجام شده است.
او ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان توفان ۵۴ کیلومتر فشار برق ضعیف و متوسط خسارت وارد کرده است که ۴ صبح امروز با تلاش همکاران صنعت برق شبکه برق به حالت نرمال برگشت و در بخشی از مناطق با وجود باتلاق مشکلاتی ایجاد کرده که این شرایط را برای ما سخت کرده است.

 مدیرکل بحران وزارت نیرو اضافه کرد: متاسفانه ۳۲ میلیارد تومان به شبکه برق استان سیستان و بلوچستان خسارت وارد شده است. در استان هرمزگان هم متاسفانه به طول ۱ کیلومتر تیر برق شکست و دچار حادثه شده است که به دلیل حجم بالای آب امکان رفع آسیب نبوده که با کاهش آب‌های سطحی امکان برقراری روشنایی میسر خواهد شد فقط در بخی از مناطق هم از طریق فیدر برق به نقاط دیگر برق رسانی می‌شود.

او گفت: در حال حاضر مشکلی از نظر تامین آب و یا شکستگی لوله نداریم، چراکه برخی از منابع آبی باتوجه به پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر توفان حاره‌ای "شاهین" به سواحل جنوب شرقی کشور مخازن آبگیری شده بود.

 مدیرکل بحران وزارت نیرو اضافه کرد: بر این اساس تمامی نیرو‌های صنعت آب و برق استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در حالت آماده باش کامل قرار دارند تا مشکلات موجود را رفع کنند.

ارسال نظر