۹۰ درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی است

۹۰ درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی  است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی جنگل ها عمدی بوده است که برخی آگاهانه و برخی ناآگاهانه صورت گرفته است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گلستان گفت: بر اساس وظیفه مندی قانونی وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری نیرو‌های مسلح نسبت به اطفا حریق اقدام کنند .

او ادامه داد:علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در طول ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته تنها موفق به جذب ۵ بالگرد شده ایم.

نجار گفت: مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای جهت همراهی نیرو‌های مسلح در بحران‌ها داشته اند.

او گفت:باید سطح آگاهی عمومی را افزایش دهیم و همچنین به طور جدی با عاملان ایجاد آتش سوزی ها برخورد کنیم.

نجار افزود:از سال ۹۴ تا کنون تلاش‌های جدی برای تامین بالگرد صورت گرفته و البته تا کنون ۱۶ پایگاه امدادی در کشور ایجاد شده است.

او گفت:آتش سوزی در دو منطقه یانه سر و درازنو از ظهر یکم مهر آغاز شد که تا به این لحظه حریق یانه سر اطفا شده، اما مهمترین عامل ادامه حریق درازنو شدت وزش باد است.

۷۰ درصد حریق در درازنو اطفا شده است

مسعود منصور معاون رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در این جلسه گفت:گلستان پس از فارس بیشترین حریق را در طول یک سال گذشته تجربه کرده است.

او ادامه داد: تعداد حریق‌ها در یک سال گذشته ۴۵ درصد و مساحت آتش سوزی‌ها ۴۱ درصد کاهش داشته است.

منصور گفت:مردم همراه در مقابله با بحران باید تحت پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند.

او گفت: همراهی همگانی نیرو‌ها چشم گیر و شایسته تقدیر است، اما مهمترین مسئله شرایط سخت محیطی و سرعت باد بوده است که امیدواریم چنانچه نیروی انسانی و آب مورد نیاز تامین شود هرچه سریعتر اطفا انجام پذیرد.

این مقام مسئول گفت: تا کنون ۷۰ درصد حریق اطفا شده که البته امکان حرکت بالگرد به دلیل وجود مه ندارد.

  • ناشناس

    امیدواریم کسانیکه جنگلهای طبیعت خداوندراعمداآتش زدندومیزننددستگیروبه سزای اعمالشان برسندمخصوصاجنگلهای پرثمردرختان بنه وکلالک و نابودکردند

ارسال نظر