بیمه مسئولیت‌های معدنی حاشیه امنی را برای کارفرما به وجود می‌آورد

بیمه مسئولیت‌های معدنی حاشیه امنی را برای کارفرما به وجود می‌آورد

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد گفت: بیمه نامه‌هایی در داخل و خارج از کشور وجود دارند که چهره شناخته شده‌ای در میان فعالان معدنی به‌دست آورده‌اند چراکه استفاده از هر یک آنها مزایایی بیشماری را برای آنها به وجود می‌آورد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از گسترش، کیوان جعفری طهرانی تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد در مورد وضعیت بیمه در معادن ایران اظهار کرد: بیمه‌های معدنی زیادی در کشورهای پیشرفته تعریف‌شده که برخی از آنها نیز در ایران وجود داشته و متداول است.

جعفری طهرانی ادامه داد: بیمه مسئولیت‌های عمومی یکی از بیمه‌های عام بوده که هرگونه خسارتی ناشی از فعل‌وانفعالات فیزیکی به کارگران، پیمانکاران و پرسنل وارد می‌شود را تحت پوشش قرار می‌دهد.

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد اضافه کرد: تمامی محدوده‌های معدن و یا حتی نیرو‌هایی که از دفاتر مرکزی به بازدید معادن می‌آیند در صورت مشمولیت می‌توانند از بیمه مسئولیت‌های عمومی برخوردار شود.

وی بیان کرد: ویژگی به‌خصوص این نوع بیمه در پوشش دهی تمامی فعل‌وانفعالات فیزیکی همچون نقص عضو، جراحت، فوت و... است.

جعفری طهرانی مطرح کرد: بیمه مسئولیت‌های معدنی نیز از دیگر بیمه‌های معدنی رایج در ایران است که در این نوع، حاشیه امنی را برای کارفرما به وجود می‌آید چراکه این بیمه هرگونه اتفاقی که کارکنان، پیمان‌کاران و... را تهدید کند، تحت پوشش قرار می‌دهد بنابراین به‌واسطه بیمه‌نامه مذکور هر خسارتی که کارفرما در مقابل آن مسئول و ملزم به پرداخت باشد، در گستره چتر حمایتی این بیمه قرار می‌گیرد.

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد ابراز کرد: بیمه جبران خسارت حرفه‌ای نیز در زمینه پوشش ریسک‌هایی فیزیکی که بر اساس اشتباه پیمان‌کار در زمینه‌هایی همچون طراحی، استخراج، انفجار و...اتفاق می‌افتد را حمایت می‌کند.

وی تشریح کرد: بنابراین کارفرما از بابت توان پوشش تمام اشتباه‌های سهوی که خساراتی جانی و مالی را در پی داشته، اطمینان دارد. معادن در خارج از کشور باید به‌طور اجباری این بیمه را دارا باشند.

جعفری طهرانی بیان کرد: بیمه اعتبار تجاری نیز از دیگر بیمه‌نامه‌های رایج و کاربردی است که صنعت معدن از آن استقبال داشته چراکه در این بیمه تمامی فعالیت‌های بیمه‌گذار تحت پوشش قرار می‌گیرد؛ به‌طور مثال اگر معدن‌دار خروجی مدنظر و مطابق برنامه‌ریزی‌های خود دریافت نکند و یا در زمان مقرر به تولید و بهره‌برداری نرسید و از ناهماهنگی‌ها دچار صدمه‌ای می‌شود اما این نوع بیمه‌نامه درصدد جبران بخشی از خسارت‌های حاصل از آن برمی‌آید.

تحلیل‌گر ارشد بین‌المللی حوزه معدن و فولاد اضافه کرد: درواقع بیمه اعتبار تجاری همانند وامی در مواقع ضروری عمل می‌کند و ریسک‌های مربوط به عدم وصول به‌موقع مطالبات از خریداران خارجی، خطر کلاهبرداری، تقلب و ورشکستگی را مدیریت می‌کند.

 

ارسال نظر